پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112057
واکنش کلينتون به فيلم موهن آمريکايي
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1044

به گزارش پايگاه خبري پيرغار به نقل از اي.بي.سي نيوز، هيلاري کلينتون گفت : به اعتقاد من اديان بزرگ قويتر از هر نوع توهيني هستند. اين اديان براي قرنها در برابر حملات مختلف ايستادگي کرده اند.

بر اساس اين گزارش، سخنان وزير امور خارجه آمريکا پاسخ روشني بود به موج جديد تظاهرات ضد آمريکايي که در کشورهاي مسلمانان به واسطه انتشار يک فيلم موهن آغاز شده است.

کلينتون در سخنان خود براي آنکه مسلمانان را بيش از پيش خشميگن نکند با اشاره به حمله انجام شده به کنسولگري آمريکا در بنغازي، و کشته شدن سفير آمريکا در ليبي در اين حمله، اقدام انجام شده را از سوي يک گروه کوچک خشونت طلب توصيف کرد.

وي در ادامه گفت : آمريکا به طور کلي اين فيلم تحريک آميز و قابل نکوهش را رد مي کند. تمام اديان با توهين روبرو مي شوند اما اين خشونت را توجيه نمي کند.

به اعتقاد کلينتون، پاسخ به چنين اهانتهايي، جدا کردن انسانهايي با اعتقادات پاک از افرادي است که از دين براي انجام خشونت استفاده مي کنند، البته وزير امور خارجه آمريکا پاسخي به اين نداد که چرا دولت اين کشور با اقدامات توهين آميز به مقدسات اسلامي نه تنها برخورد نمي کند، بلکه به بهانه آزادي، به نوعي بر آنها سرپوش هم مي گذارد.

وي در ادامه افزود : زماني که به دين مسيحيان توهين مي شود ما از مسيحيان مي خواهيم تا از خشونت پرهيز کنند. زماني که به هندو و يا بودايي توهين مي شود نيز ما از آنها مي خواهيم تا از دست زدن به خشونت اجتناب کنند و اکنون که به اسلام توهين شده ما از مسلمانان مي خواهيم که به سراغ خشونت نروند. 

 موج جديد تظاهرات ضد آمريکايي به دليل انتشار فيلمي که توسط  "سام باسيل" 54 ساله کارگردان آمريکايي اسرائيلي ساکن کاليفرنيا کارگرداني شده آغاز شده است. وي به کينه ورزي عليه دين مبين اسلام شهرت دارد.

پخش اين فيلم به اندازي خشم مسلمانان را برانگيخته است که کنسلوگري آمريکا در شهر بنغازي ليبي هدف حمله خمپاره اي افراد مسلح قرار گرفت و به کشته شدن چهار آمريکايي از جمله سفير آمريکا در ليبي منجر شد.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html